tisdag 14 augusti 2012

Raw currysås

Igår lagade vi en raw currysås som jag hittat receptet på hos Hemma hos Fru C. Vilken sås! Helt fantastisk! Smakrik, krämig, rund och välbalanserad. Mina smaklökar trodde att de dött och kommit till himlen. Om du bara ska laga ett raw food-recept så ska du satsa på detta. Lova mig att du testar. När du smakat denna sås kommer du inse att grädde är helt överflödigt som såsbas. Detta är tusen gånger godare.




Raw currysås

1 dl cashewnötter
2 dadlar, urkärnade
2 msk kokosolja
1 tsk buljongpulver
1 tsk curry
Cayennepeppar
Salt
2 dl vatten
Mixa allt till en slät sås

Jag dubblade mängden curry och hade i mycket chilipulver istället för cayennepeppar.
Serverade det med strimlad, stekt kycklingfilé, quinoa, avokado, skivad banan, kokosflingor och russin.


Jag var så hungrig när jag fotade att jag inte orkade ta en skarpare bild.

Uppdatering: Gjorde en fruktsallad på avokado, banan. melon, quinoa och resten av såsen till lunch idag - helt otroligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar